اطلاعيه مدیریت آموزشي و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص برگزاري كلاس ها به صورت غيرحضوري و برخی نکات آموزشی در سال جدید
4/3/2020 11:40:11 AM 3863

به نام خدا

ضمن تبريك به مناسبت فرا رسیدن سال نو و اعیاد خجسته ی شعبانیه و آرزوي سلامتي براي تمامی دانشجویان عزیز و خانواده های محترمشان، همانگونه که همه می دانیم در این شرایط سخت و حساس، اولویت اول کشور حفظ سلامت همه ی اقشار جامعه است. با توجه به شرایط موجود و پیش بینی های انجام شده، به نظر می رسد با توجه به شيوع ويروس کرونا (کووید 19) و لزوم جلوگيري از گسترش بيشتر آن، امکان برگزاری کلاس های حضوری در آینده ی نزدیک وجود نداشته باشد. لذا ضمن قدردانی از همکاری دانشجویان عزیز، اعضای محترم هیأت علمی و پرسنل گرامی بخش آموزش بابت همکاری در ارائه و برگزاری برنامه‌های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های الکترونیکی به منظور ادامه ی نيمسال دوم تحصيلی 99 - 1398 و به پايان رساندن آن، به اطلاع كليه ی دانشجويان مي رساند كه مطابق نامه ی ۸۶۳/۲ مورخ ۱۱/۱/۱۳۹۹ معاون محترم آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از تاريخ ۱۶/01/۹۹ ارائه كليه دروس تئوری و بخش تئوری  دروس تئوری - عملي نيمسال جاري همانند اسفند ۹۸ بصورت غيرحضوري و الكترونيكي بوده و اين شيوه ی ارائه ی كلاس‌ها تا اعلام ستاد ملي مديريت كرونا ادامه خواهد داشت.

بی شک آموزش مجازی نمی تواند همه ی شرایط مطلوب آموزش حضوری را فراهم آورد و مجموعه ی مدیریت آموزشی دانشگاه نیز به این امر واقف است. در نتیجه برای دستیابی به نتایج مطلوب، حسن همکاری دانشجویان عزیز الزامی است. لذا با توجه به ضرورت مدیریت مناسب زمان و استفاده ی حداکثری از فرصت ها در نیمسال جاری و تداوم امور آموزشی دانشجویان موارد زیر تأکید می شود:

۱ - كليه كلاس هاي دروس تئوری و بخش تئوری دروس تئوری- عملي بصورت الكترونيكي و با استفاده از سيستم ‌ هاي برخط (آنلاين) يا برون ‌ خط (آفلاين) برگزار مي گردد.

توضيح الف : دانشجويان گرامي براي اطلاع از نحوه ی ارائه ی دروسي كه توسط مدرسين مدعو ارائه مي ‌ گردد به اطلاعيه ‌ هايي كه توسط دانشكده در صفحه ی دانشكده ی مربوطه (يا گروه معارف اسلامي) در تارنماي دانشگاه درج مي گردد مراجعه نمايند .

۲ كليه ی كلاس ‌هاي دروس عملي و بخش عملي دروس تئوری - عملي بصورت حضوري برگزار مي ‌گردد. تاريخ شروع كلاس‌ هاي عملي متعاقبا توسط دانشگاه اطلاع ‌رساني خواهد شد.

توضيح الف: عناوين آن گروه از دروس تئوری - عملي كه بنا به نظر استاد درس، امكان ارائه ی آن بصورت الكترونيكي ميسر‌ نیست در صفحه ی تارنماي دانشكده مربوطه اعلام خواهد شد. تاريخ شروع برگزاري اين كلاس ‌ ها همانند ساير كلاس ‌ هاي حضوري بوده و متعاقبا توسط دانشگاه اطلاع ‌ رساني خواهد شد.

توضیح ب: برای دروس خاص که امکان تکمیل درس به صورت غیر حضوری و احیاناً چند جلسه حضوری در ادامه نیمسال میسر نباشد با ارائه دلایل توجیهی استاد و تأیید گروه امکان اعلام آن به صورت ناتمام وجود دارد.

توضیح ج: دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی دانشگاه به صورت فشرده و حضوری برگزار خواهد شد. در صورت عدم اتمام این دروس تا پایان ترم جاری، به صورت ناتمام به نیمسال بعد منتقل و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد.

۳ - در صورت لزوم تغيير تقويم دانشگاهي و يا تغيير تاريخ برگزاري امتحانات ، اطلاع ‌ رساني لازم از طرف مدیریت آموزشي دانشگاه صورت خواهد گرفت.

۴ - كليه دانشجويان در صورت تمايل مي‌ توانند نسبت به حذف يك يا چند درس تئوری، تئوری - عملي و عملي و يا نيز حذف نيمسال تحصيلي خود اقدام نمايند. در نيمسال تحصيلي ۹۸۲ ضوابط آموزشي مربوط به محدوديت حداقل واحد مجاز در تمامي مقاطع تحصيلي (كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري) رعايت نمي‌ گردد. حذف نيمسال تحصيلي منوط به درخواست دانشجو با ارائه دلايل قابل قبول و با تاييد شوراي آموزشي دانشگاه ميسرخواهد بود .

توضيح الف: امكان حذف درس يا نيمسال تحصيلي توسط دانشجو تا قبل از شروع امتحانات پايان نيمسال امكان پذير است.

توضيح ب:  در صورت حذف نيمسال، شهريه پرداختي با تصويب هيأت رئیسه دانشگاه به نيمسال بعد منتقل مي شود.

توضيح پ: به منظور اجتناب از مشكلاتي كه در انتخاب واحد نيمسال‌ هاي آتي و يا سنوات تحصيلي ممكن است پيش آيد، توصيه مي شود حذف درس يا نيمسال تحصيلي فقط در صورت ضرورت و با مشورت خانواده و استاد راهنماي آموزشي (براي دانشجويان مقطع كارشناسي) و استاد راهنما (براي دانشجويان مقطع تحصيلات تكميلي) صورت پذيرد.

توضیح ت: بدیهی است حذف دروس با رعايت قوانين آموزشي از لحاظ پيش نيازي و هم ‌نيازي دروس قابل انجام است.

۶ - امكان اخذ دو برابر درس معرفي به استاد، نسبت به حالت نيمسال‌ هاي معمول، براي دانشجويان كارشناسي فارغ التحصيلي كه داراي شرط مردودي در درس باشند يا درس را در نيمسال ۹۸۲ حذف نموده باشند، بلامانع است.

7 در رابطه با دروسی نظیر پروژه و سمینار کارشناسی که نیاز به ارائه دارند، ارائه به صورت مجازی توسط دانشجو برای استاد انجام می شود.

8 در رابطه با دروس کارآموزی و کارورزی چون در اکثر موارد با حضور دانشجویان در ارگان ها و مؤسسات خارج از دانشگاه صورت می پذیرد، پس از رفع مشکلات موجود تصمیم گیری خواهد شد.

9 - کلیه دانشجویانی که در این نیمسال امکان دفاع از پایان نامه یا رساله را دارند، می‌توانند بعد از آغاز آموزش تا ۳۱ شهریور به صورت حضوری از پایان نامه / رساله خود دفاع کنند. آن دسته از دانشجویان که قصد دارند زودتر دفاع نمایند، برگزاری جلسه دفاع با تأیید استاد راهنما به صورت حضوری (صرفاً هیأت داوران) - الکترونیکی و یا به صورت الکترونیکی با رعایت شرایط زیر امکان پذیر است:

  • ارسال متن نهایی پایان نامه و رساله به تمامی داوران و دریافت تاییدیه کفایت؛
  • برگزاری جلسه دفاع به صورت الکترونیکی مطابق مقررات دفاع از پایان نامه / رساله؛
  • برگزاری جلسه دفاع با بهره بردن از امکانات و پیام رسان های موجود؛
  • لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای انجام اصلاحات متن پایان نامه / رساله صرفاً از طریق ارتباط الکترونیکی با استاد در ارتباط باشد

10 - دانشجوياني كه قبلا از پايان ‌نامه، رساله و پروپزال خود دفاع نموده‌ اند براي انجام اصلاحات مربوطه تا پايان شهرویور ۱۳۹۹ فرصت خواهند داشت.

11 در مورد بررسی پروپوزال و موارد مشابه، گروه ها به صورت مجازی یا ... فعال بوده و تمامی فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشجویان را بررسی نمایند. در مورد تصمیماتی که نیاز به جلسه ی گروه دارند، جلسات گروه های آموزشی نیز به صورت مجازی تشکیل شده و صورت جلسه به دانشکده ارسال گردد.

12 - جلسات گروه‌ها و شورای آموزشی دانشکده و دانشگاه به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی به منظور بررسی و تصویب پروپوزال، پایان نامه / رساله و مشکلات آموزشی دانشجویان برگزار شود.

13 - به دانشجويان عزيز توصيه مي‌ گردد متناوباً با مراجعه به تارنماي دانشگاه از آخرين اطلاعيه ‌هاي دانشگاه، دانشكده و استاد درس مطلع شوند.

14 - دانشجويان محترم مي‌ توانند در صورت بروز هرگونه مشكل يا سوالي با بخش آموزش دانشگاه در ارتباط بوده و همچنین در موارد ضروری از طریق ارسال ایمیل با مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارتباط برقرار نمایند.

15 چنانچه هیچ اقدامی (از هر روش) جهت تدریس از طرف استاد مربوطه انجام نشد و یا نظراتی در مورد کیفیت مطالب درسی بارگذاری شده دارید، می توانید موضوع را در بخش تماس با ما و با ایمیل های info@ausmt.ac.ir و یا a.khaki@ausmt.ac.ir جهت پیگیری اطلاع دهید.

16- در صورت هرگونه تغییر در زمانبندی تقویم آموزشی نظیر زمان حذف اضطراری و سایر موارد متعاقباً اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

17- هرگونه تغییر احتمالی بر اساس اعلامیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

0 نظر
ثبت نظر