اطلاعيه مهم آموزشي- شماره 1
9/17/2020 2:41:00 PM 1749

اطلاعيه شماره 1 مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص شيوه‌نامه برگزاري كلاس‌هاي نيمسال اول سال تحصیلی 1400 - 1399

ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید تحصیلی و آرزوی سلامتی برای همه دانشجویان گرامی، شيوه‌ي برگزاري كلاس‌هاي نيمسال اول تحصیلی 1400 - 1399 براي دانشجويان، به صورت زير خواهد بود.

۱-     شيوه برگزاري كلاس‌هاي نيمسال

ارائه كليه دروس نظري و بخش نظري دروس نظري- علمي بصورت غيرحضوري و تركيب برخط و برون خط از طريق سامانه یکپارچه آموزش مجازی دانشگاه (به روش Adobe connect) خواهد بود. همچنين برخي دروس عملي كه به تاييد شوراي آموزشي دانشگاه برسد، مي‌توانند با توجه به تصميمات گرفته شده برگزار گردند.

۲-    زمان تشكيل كلاس

زمان شروع كلاس‌هاي نيمسال از 29 شهریور بوده و روز و ساعت هر درس برای استاد و دانشجو در سامانه سما مشخص شده است

۳-   ارزشيابي مستمر دانشجويان

شيوه ارزيابي دانشجويان در دروس نظري در نيسمال ۹۹۱ بر اساس ارزشيابي مستمر و بر اساس؛ تكاليف و تمرين‌هاي درسي، پروژه‌هاي درسي مرتبط، ساير ارزشيابي‌ها با توجه به نوع و ماهيت درس، كوئيزهاي بين‌ترم، حضوروغياب، پرسش‌ها و آزمون‌هاي شفاهي، آزمون‌هاي ميان‌ترم و آزمون پايان‌ترم خواهد بود. سهم نمره آزمون پايان نيمسال حداکثر 10 نمره خواهد بود که با صلاحدید استاد مربوطه می تواند نهایتاً تا 5 نمره کاهش یابد.

۴-    حضور و غياب دانشجويان در كلاس‌هاي برخط

حضور دانشجويان در كلاس‌هاي برخط الزامي بوده و در ارزشيابي مستمر دانشجويان تاثيرگذار خواهد بود. شاخص حداكثر تعداد غيبت‌هاي مجاز در هر درس،  جلسات برخط مي‌باشد. حضور و غياب دانشجويان توسط استاد و از طریق سامانه Adobe connect انجام خواهد شد. بنابراين ضروري است به منظور جلوگيري از مشكلات آموزشي، دانشجویان در كلاس‌هاي برخط تشكيل شده دراین سامانه حضور داشته باشند.

۵-    ضبط كلاس

قابليت ضبط خودكار كلاس‌هاي مجازي برخط در سامانه Adobe connect فراهم است، با اين وجود فايل‌هاي ضبط شده در سامانه فقط قابليت مشاهده داشته و استاد و دانشجو نمي‌تواند آن‌ها را دانلود نمايد. به علاوه استاد محترم می تواند با صلاحدید خود از هر روش دیگری برای در دسترس قرار دادن محتویات جلسات کلاس به دانشجوبان اقدام نماید.

۶-    رفع اشكال و ساعت حضور استاد درس

با توجه به حضور اساتيد در دانشكده و اختصاص بخشي از ساعات حضور جهت مشاوره، دانشجويان مي‌توانند با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي به منظور رفع اشكال درسي، مشاوره آموزشي، پيگيري امور پايان‌نامه، رساله و ديگر موارد با استاد راهنماي آموزشي كارشناسي يا استاد راهنماي پايان‌نامه يا رساله  مراجعه حضوري داشته باشد. برنامه حضور استاد در صفحه شخصي اساتيد در تارنماي دانشگاه يا در گروه‌هاي مجازي تشكيل شده توسط استاد درس اعلام خواهد شد. استادان محترم موظف هستند حداقل 50% ساعات کلاسی خود را به صورت برخط و از طریق سامانه Adobe connect تدریس کرده و در دانشکده های مطبوع خود حضور فیزیکی داشته باشند.

۷-    دسترسي به مستندات دروس

اولويت اصلي در دسترسي به مستندات دروس بر اساس كلاس برخط برگزار شده در سامانه Adobe connect است. همچنين در صورت صلاحديد استاد، مستندات دروس در صفحه شخصي اساتيد در تارنماي دانشگاه، گروه‌هاي مجازي تشكيل شده توسط استاد درس نظير واتس آپ، بارگذاري شده و در اختيار دانشجويان قرار خواهد گرفت.

۸-   نحوه برگزاي دروس عملي، آزمايشگاهي و كارگاهي

در صورت صدور مجوز لازم از ستاد ملي مبارزه با كرونا مبني بر برگزاري كلاس‌ها به صورت حضوري، اطلاع‌رساني مناسب جهت زمان و نحوه برگزاري اين دروس صورت خواهد گرفت.

۱۰-  زمان تشكيل كلاس‌هاي تحصيلات تكميلي

زمان تشكيل كلاس هاي تحصيلات تكميلي دانشجويان جاري بعد از ثبت نام دانشجويان جديد الورود و در اواخر مهرماه خواهد بود. اطلاع رساني دقيق تر متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱۱-  ساير موارد

ساير موارد آموزشي نظير معرفي به استاد، حذف درس، حذف نيسمال، مشروطي و بقيه موارد آموزشي مطابق با آئين‌نامه‌هاي آموزشي مقاطع كارشناسي و تحصيلات تكميلي خواهد بود.

0 نظر
ثبت نظر