دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه

مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی

نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه دو کشور

نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه دو کشور

02 اسفند 1401
809
نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه دو کشور

نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه دو کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 دانشگاه‌های منطقه دو کشور، با حضور دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، دکتر شتایی، نماینده وزیر علوم در استان گلستان و رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، حجت الاسلام و المسلمین طاهری، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گرگان و دکتر هادی رضازاده مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

عبدالحسین کلانتری در این مراسم با اشاره به اولین سند مبارزاتی مکتوب حضرت امام راحل (ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره) در این سند به دعوت مردم به قیام برای خداوند به صورت فردی و دسته جمعی پرداخته و این قیام را جوهر حرکت انبیا الهی بیان کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم جوهره انقلاب اسلامی را همین سند مبارزاتی امام خمینی (ره) در سال 1323 بیان کرد و افزود: مسئولیت اجتماعی همان قیام لله و آموزه‌های امام راحل (ره) است.

وی مسئولیت پذیری را یکی از ابعاد انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: همه اقشار جامعه در هر جایگاهی دارای مسئولیت بوده و روسا، دارای مسئولیتی دو چندان هستند و بر همین اساس باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

کلانتری تاکید کرد: روح مسئولیت پذیری باعث تربیت انسان‌های بزرگی همچون شهید فخری‌زاده، شهید کاظمی آشتیانی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همت شد که امورات خود را تنها برای رضای خدا انجام می دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم مسئولیت پذیری را مسیری برای تکامل بشری، ارتقاء هویت فردی و جمعی، مرتفع نمودن مسائل اجتماعی و فرهنگی، کاهش‌دهنده آسیب‌های اجتماعی، کاهش مشکلات روانی و... دانست و افزود: اعطای مسئولیت به جوانان و دانشجویان و درگیر کردن آنان با مسائل جامعه و دانشگاه و باور داشتن و اعتماد به آنها باید به عنوان کار اساسی در دانشگاه‌ها تلقی شود.

کلانتری دانشگاه را بهترین مکان و دوران دانشجویی را آخرین زمان برای انجام سعی و خطای دانشجویان بیان کرد و افزود: اعتقاد داریم دانشجویان باید در مسیر مسئولیت‌پذیری ساخته شوند و بر اساس بررسی‌های انجام گرفته، موفق‌ترین دانشجویان، دانشجویانی هستند که در فضاهای فرهنگی و گروهی به فعالیت پرداخته باشند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست ضمن تبریک ایام ماه رجب و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) با بیان اینکه امیدواریم نسل جوان و دانشجویان دانشگاه‌های کشور از نتایج این نشست بهره‌مند شوند به بیان مطالبی پیرامون اغتشاشات اخیر کشور پرداخت و گفت: در ایام اخیر دشمنان انقلاب و نظام با برنامه‌ریزی برای دانشجویان و ایجاد جنگ ترکیبی ادراکی و شناختی به دنبال ناامنی در جامعه و فضای دانشگاه‌ها بودند که خوشبختانه با تدابیر انجام گرفته و بصیرت و آگاهی مردم نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

دکتر شتایی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ و برنامه‌های فرهنگی نقطه عطف فعالیت‌های دانشگاه است گفت: رشد و تعالی در دانشگاه‌ها وابسته به دو مولفه فعالیت‌های علمی و فعالیت‌های حوزه معرفتی و فرهنگی است و هر چه برنامه‌های فرهنگی با محتوای بهتر و تنوع بیشتر برگزار شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر بحث شبیخون فرهنگی و نفوذ دشمن از طریق فرهنگ تأکید داشته است تصریح کرد: جامعه علمی و دانشگاهی در مبارزه با این شبیخون فرهنگی نقش اساسی داشته و نیاز است توجه ویژه‌ای به این مباحث صورت گیرد.

دکتر شتایی در پایان بر برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی جهت جبران خلاء‌های ایجاد شده در دوران شیوع ویروس کرونا تأکید و خاطر نشان کرد: امیدواریم با تخصیص و تامین بودجه مناسب فرهنگی در سال آینده شرایط مناسبی را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها فراهم کنیم.

 

مدیریت فرهنگی و اجتماعی

نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه دو کشور
نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه دو کشور
https://ausmt.ac.ir/n/1006