دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه

معاونت آموزشی و پژوهشی

تاریخچه و شرح وظایف

تاریخچه و شرح وظایف

تاریخچه و شرح وظایف

تاریخچه:
مهمترین فعالیت‏‎های دانشگاه با در نظر گرفتن اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه در حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی، صورت می‏‎پذیرد. معاونت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برای اولین بار در تیر ماه 1400 تشکیل شده و جناب آقای دکتر فرید صمصامی خداداد به عنوان اولین فرد جهت تصدی این سمت انتخاب گردیدند.
شرح وظایف:
1- ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات وآیین نامه های ابلاغی از سوی رئیس دانشگاه به واحدهای ذی ربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن
2- تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها و دستورجلسات مرتبط با وظایف معاونت جهت پیشنهاد به مراجع ذی صلاح برای تصویب
3 ارائه گزارش های توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر
4- پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمت های مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست دانشگاه
5- نظارت بر واحدهای تابعه به منظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آن ها
6- برنامه ریزی، تنظیم فعالیت ها و پیشنهاد بودجه سالیانه معاونت مطابق با اولویت های دانشگاه
7- همکاری با سایر معاونت ها جهت حسن اجرای برنامه دانشگاه
8- اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه سیاست ها، مقررات و فرآیندهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه، منطبق بر قوانین، مصوبات، مقررات و آئین نامه‎های اجرایی مربوط با رویکرد گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی و توسعه فعالیت های پژوهشی و فناوری در دانشگاه
9- برنامه ریزی امور آموزشی و پژوهشی با همکاری واحدهای ذی ربط و نظارت بر حسن اجرای وظایف واحدهای تابعه و اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی هر دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به ﻫﻴﺄت رئیسه
10- پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و اعضای ﻫﻴﺄت علمی و مدیران آموزشی واحدهای مختلف در هر نیمسال و انعکاس آن به ریاست دانشگاه و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای ﻫﻴﺄت علمی
11- اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی و ضمن خدمت
12- برنامه ریزی جهت تامین امکانات و تخصیص اعتبار لازم جهت تعامل علمی – آموزشی حوزه و دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب جهت نیل به علم دینی و علوم انسانی اسلامی
13- برنامه ریزی آموزشی دانشگاه در راستای سند چشم انداز، نقشه جامع علمی و آمایش سرزمین
14- اهتمام به برگزاری دوره های توانمندسازی و دانش افزایی
15- نظارت بر امور چاپ و انتشارات دانشگاه
16- ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصل ها به منظور به روز رسانی، کارآمدی اعضای ﻫﻴﺄت علمی دانشگاه، غنابخشی و ارزش مداری و ارائه پیشنهاد لازم به وزارت حسب مورد
17- برنامه ریزی برای ارتقای مهارت های علمی – تخصصی دانشجویان جهت ورود به جامعه
18- نظارت و ارزیابی فرآیند اجرایی شدن نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه با هماهنگی وزارت متبوع
19- برنامه ریزی و سیاست گذاری به منظور ارتقاء و افزایش سطح همکاری های علمی بین المللی
20- اولویت بخشی به نوآوری در حوزه نظری و پژوهش های کاربردی و مورد نیاز کشور
21- توسعه، تقویت و هدایت طرح های پژوهشی مصوب با اولویت پژوهش های کاربردی هدفمند و مبتنی بر سند چشم انداز برنامه های توسعه کشور و نقشه های جامع علمی کشور
22- کنترل و نظارت بر فرآیندهای آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه بر اساس تقویم تعیین شده در طرح نامه پروژه های مصوب پژوهشی و تحقیقاتی
23- مطالعات لازم در زمینه ارزشیابی فعالیت های پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی سالانه دانشگاه جهت ارائه به رئیس دانشگاه
24- ایجاد ارتباط لازم با ﻣﺆسسات داخلی و خارجی به منظور همکاری در امور پژوهشی و فناوری و مبادله خدمات علمی
25- همکاری در ارائه خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی و برگذاری سمینارها و کنفرانس های علمی و اجرای کلیه امور قراردادهای تحقیقاتی و خدمات علمی بین دانشگاه و سایر ﻣﺆسسات
26- همکاری در اجرای دوره های کوتاه مدت پژوهشی برای ﻣﺆسسات غیردانشگاهی
27- برنامه ریزی جهت استفاده اعضای ﻫﻴﺄت علمی از فرصت های مطالعاتی داخل و خارج از کشور (اعم از مراکز علمی پژوهشی حوزوی و دانشگاهی) برابر ضوابط مصوب
28- تهیه برنامه پژوهشی دانشگاه و ارائه اهداف و تعیین اولویت های پژوهشی در قالب برنامه های میان مدت و بلند مدت و حمایت از تشکیل مراکز رشد، کارآفرینی و پارک های علم و فناوری، برای طرح در شورای تخصصی پژوهشی دانشگاه
29- بررسی و ارزیابی فعالیت های دانشگاه در چارچوب برنامه های رشد و توسعه کشور براساس اهداف سند چشم انداز و برنامه های توسعه ی کشور و نقشه جامع علمی کشور در بخش آموزش عالی برای طرح در ﻫﻴﺄت رئیسه
30- شناسایی و تعریف موضوعات و برنامه های علمی – پژوهشی مشترک و برنامه ریزی جهت تامین امکانات و تخصیص اعتبار لازم جهت تعامل علمی – پژوهشی حوزه و دانشگاه و ایجاد زمینه مناسب جهت نیل به علم دینی و علوم انسانی اسلامی مناسب با حوزه تخصصی دانشگاه
31- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق