دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه

مدیریت طرح و برنامه

شرح وظایف

شرح وظایف

حوزه طرح و برنامه دانشگاه متشکل از دو بخش می باشد:
گروه تشکیلات، تحول اداری و بهره وری:
- انجام بررسی های سازمانی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
- مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه
- برنامه ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و ارتقای بهره وری سازمانی.
- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذیربط.
- برقراری ارتباط با کارشناسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تجدیدنظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات دانشگاه.
- تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی دانشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیأت امناء.
- بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها.
- مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیرآموزشی و اجرای برنامه های آموزشی برای کارکنان مزبور.
- مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان.
- نظارت بر سامانه ارزیابی کارکنان و ارائه راهکار در فرایند ارزیابی و تحول منابع انسانی
- استقرار نظام آماری ثبتی در داخل دانشگاه
- انجام سایر وظایف محوله از سوی مقام مافوق در حدود مقررات موجود
 
گروه آمار، برنامه و بودجه: (کارشناس: خانم سلحشور)
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه دانشگاه
- همکاری با مدیران و رؤسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه
- جمع آوری بودجه های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.
- تلفیق و تنظیم بودجه های پیشنهاد شده با توجه به چشم انداز و برنامه راهبردی دانشگاه
- ابلاغ بودجه مصوب هر یک از واحدها (درصورت نیاز) و نظارت بر حسن اجرای آن براساس بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد
- دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی
- نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای برحسب فعالیت و برنامه های اجرائی دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای بودجه واحدها
- بررسی و مبادله موافقت نامه های مربوط به فعالیت های جاری و عمرانی
- تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه.
- بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه.
- تهیه و تنظیم گزارش های تحلیلی بودجه ای
- تدوین بودجه کل دانشگاه بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی