شرح وظایف مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده
هماهنگی و همکاری با بخشهای مختلف ستادی و سازمانی و ارائه پیشنهادات لازم به معاونین و مدیران دانشگاه در جهت حمایت از برنامه ها در راستای بهبود سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی زنان و کاهش مشکلات آنان.
ارتقای دانش و مهارتهای ارتباطی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی با برگزاری کارگاه ها و دوره های توانمند سازی.
جلب مشارکت گروه ها و اقشار مختلف زنان مانند متخصصین، حوزویان، هنرمندان، ورزشکاران، روستاییان و سایر موارد در فرآیندهای توسعه سلامت.
تعـامل و همکاری در راستـای رفع مسائـل و مشکلات زنان بویژه زنان شاغل دانشگاه، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان دختـر و ارائـه راهکارهای عملی جهت رفع مشکلات آنان با جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی به ویژه خیریه ها و نهادهای مردمی.
ارتباط مستمر با کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری به منظور مشارکت در برنامه ریزی و سیاستگذاری منطقه ای.
شناسایی شکاف ها و فاصله ها در دسترسی عادلانه به منابع، امکانات و فرصت ها در حوزه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی مراکز آموزشی و پژوهشی.
برنامه ریزی در راستای گسترش پژوهش های مرتبط با حوزه زنان و خانواده.
توان افزایی زنان برای ایفای بهینه نقش های چند گانه فردی، خانوادگی، اجتماعی و شغلی.
برنامه ریزی به منظور ارتقاء کیفیت زنان دانشگاهی (دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان).
ارتقاء آگاهی های دینی و فرهنگی در زمینه حقوق زن و خانواده.
انجام نیاز سنجی های دوره ای به منظور شناسایی مشکلات و چالش های موجود در حوزه زنان ائم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان.
معرفی توانمندی ها و دستاوردهای زنان در حوزه های علم و آموزش.
برنامه ریزی در جهت ارتقاء سلامت و گسترش فرهنگ ورزش در زنان.
مشارکت فعال در شبکه مشاوران حوزه زنان و خانواده دانشگاه های کشور و ارائه گزارش های پیشرفت دوره ای به روسای دانشگاه ها و دفتر مشاور وزیر در امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.