واحد فناوری اطلاعات دانشکده با همکاری مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه در زمینه نگهداری و پشتیبانی سیستمهای سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه، فعالیت می کند.
یکی از اساسی ترین پایه ها در توسعه و به نتیجه رسیدن طرحهای فناوری اطلاعات، آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این زمینه می باشد. در این راستا این واحد علاوه بر ایفای مأموریت فوق در دانشکده وظیفه ی سرویس دهی به بخش بزرگی از کلاس های آموزشی و سایت دانشکده را نیز به عهده دارد. مهمترین رئوس وظایف این واحد به شرح زیر است:
1- رئوس وظایف مربوط به خدمات و پشتیبانی و نگهداری بشرح زیر می باشد:
رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
نگهداری و مدیریت شبکه
بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلیه کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوری اطلاعات
پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با دانشکده ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندی ها
بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
بررسی قراردادهای نگهداری موجود
2- رئوس وظایف مربوط به آموزش و اطلاع رسانی بشرح زیر می باشد:
آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید (هماهنگی جهت بر گزاری کارگاههای مرتبط با IT)
برگزاری کلاسهای آزاد ویژه دانشجویان و پرسنل
برگزاری کلاسهای آموزش عملی کامپیوتر برای پرسنل
راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
برگزاری کلیه کلاسهای عملی و تئوری- عملی
بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل از طریق وب سایت و ایمیل کارکنان و دانشجویان
برگزاری کلاسهای آگاهی رسانی استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
بررسی نیازمندیهای آموزشی دانشکده و توسعه و برنامه ریزی جهت برگزاری دوره های آموزشی
3- رئوس وظایف مربوط به زیر ساخت و شبکه بشرح زیر می باشد:
توسعه زیر ساختهای شبکه
ایجاد و مدیریت ایمیل دانشکده
بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless و رفع عیب آن در کل فضای دانشکده
تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و پرینت)
تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
نگهداری و مدیریت سرویس های شبکه (اینترنت، پست الکترونیکی، وب دانشکده و ...)
4- رئوس وظایف مربوط به امور ستادی بشرح زیر می باشد:
شرکت در جلسات مدیریت فناوری
ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
به روز نگه داشتن مطالب بخش فناوری اطلاعات در وب سایت (اخبار و اطلاعیه ها و ...)
تنظیم سیاستهای لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ایجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پویایی دستگاههای اجرایی و افزایش رضایت عمومی
مطالعه وارزیابی پیشرفتهای حاصله در زمینه فناوری سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحد مربوط
اجرا وبکارگیری آخرین یافته های فن آوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحی وپیاده سازی سیستمهای کاربردی
تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستم های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حل های مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستم های شبکه در جهت توسعه ارتباطات