دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل
سامانه‌ها و وب‌سایت‌های دانشگاه

بهرام جعفری

DariaTech
بهرام جعفری

بیوگرافی :

دکتر بهرام جعفری، دانشیار گروه فناوریهای انرژی نو دانشکده مهندسی دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل می باشد. ایشان مدرک دکترای خود را از دانشگاه مازندران در دی ماه 1392 دریافت و از سال 1396 عضو هیات علمی این دانشگاه شده اند. علایق تحقیقاتی ایشان در زمینه موتورهای احتراق داخلی، انتقال حرارت و سیستمهای انرژی است. ایشان قبل از عضویت در هیات علمی این دانشگاه، حدود 10 سال سابقه کار در صنعت را در رده های مختلف کارشناسی تا مدیریتی داشته اند. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و مدیریت امور دانشجویی از تجربیات دانشگاه و مدیریت کارخانه شرکت صنعتی و تولیدی دیزل سنگین ایران نیز از تجربیات صنعتی ایشان می باشد. از دیگر سوابق کاری ایشان عبارتند از:
• کارشناس رسمی دادگستری در رشته برق، ماشین و تاسیسات کارخانجات در استان مازندران
• عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران- دارای پروانه اشتغال مهندسی پایه یک در بخش طراحی و نظارت تاسیسات مکانیکی
• مدرس دوره های ارتقاء پایه مهندسان استان مازندران
• مجری طرحهای مختلف پژوهشی با کارفرمایان مختلف

مدارک علمی :

دکتری: 1392 - 1387
مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، دانشگاه مازندران
عنوان رساله دوره دکتری: بررسی عوامل مؤثر بر کوبش و چگونگی افزایش فشار متوسط مؤثر و کاهش آلاینده ها در موتور دوگانه سوز
 
کارشناسی ارشد: 1386 - 1384
مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، دانشگاه مازندران
عنوان پایان نامه دوره کارشناسی ارشد: طراحی عملکردی موتور دیزل با توان 2000 کیلو وات و سرعت 1800 دور بر دقیقه با کاربری دریایی
 
کارشناسی: 1384 – 1380
مهندسی مکانیک گرایش حرارت و سیالات، دانشگاه مازندران

افتخارات و دستاوردها :

  1. استاد نمونه دانشگاه
  2. پژوهشگر برتر دانشگاه
  3. کسب رتبه اول فارغ التحصلی دوره دکتری

زمینه‌های تدریس :

  • ترمودینامیک
  • انتقال حرارت
  • طراحی سیستمهای حرارتی
  • بهینه سازی جریان انرژی
  • مهندسی فرآیند در سیستم های انرژی

Journal Papers:

  1. Thermal analysis and optimization approach for ternary nanofluid flow in a novel porous cavity by considering nanoparticle shape factor, N Alipour, B Jafari, K Hosseinzadeh, Heliyon 9 (12). 2023
  2. Effect of ternary hybrid nanoparticles (GO-MgO-TiO2) and radiative heat transfer on the solidification process of PCM inside a triplex tube with hollow fins, K Hosseinzadeh, S Faghiri, S Akbari, JR Kermani, B Jafari, MB Shafii, International Journal of Thermofluids 20, 100443. 2023
  3. Optimization of wavy trapezoidal porous cavity containing mixture hybrid nanofluid (water/ethylene glycol Go–Al2O3) by response surface method, N Alipour, B Jafari, K Hosseinzadeh, Scientific Reports 13 (1), 1635. 2023
  4. Numerical study of the simultaneous impacts of pilot fuel injection timing strategies and piston bowl geometry in a RCCI engine with dieselsyngas fuel, M Ebrahimi, B Jafari, Fuel and Combustion 15 (2), 37-56.2022
  5. Effects of fuel injection strategies in a RCCI heavy-duty diesel engine, B Jafari, M Seddiq, Sādhanā 46 (1), 6. 2021
  6. Impacts of diesel injection timing and syngas fuel composition in a heavy-duty RCCI engine, B Jafari, M Seddiq, SM Mirsalim, Energy conversion and management 247, 114759. 2021
  7. Assessment of the impacts of combustion chamber bowl geometry and injection timing on a reactivity controlled compression ignition engine at low and high load conditions, B Jafari, M Seddiq, SM Mirsalim, International Journal of Engine Research 22 (9), 2852-2868. 2021
  8. Turbocharged spark-ignition engine performance prediction in various inlet charged air temperatures fueled with gasoline–ethanol blends, R Farzam, B Jafari, F Kalaki, International Journal of Engine Research 22 (7), 2233-2243. 2021
  9. Evaluation of the Effects of Diesel Fuel Injection Timing in a High-Speed RCCI Engine at Low to High Load Conditions, B Jafari, M Seddiq, SM Mirsalim, Gas Processing Journal 9 (1), 73-90. 2021
  10. Computational evaluation of the combustion chamber geometry and applying syngas in a heavy-duty off-road Reactivity Controlled Compression Ignition (RCCI) engine, B Jafari, M Seddiq, SM Mirsalim, Fuel and Combustion 14 (1), 117-143.2021
  11. Effect of two different fins (longitudinal-tree like) and hybrid nano-particles (MoS2-TiO2) on solidification process in triplex latent heat thermal energy storage system,K Hosseinzadeh, MAE Moghaddam, A Asadi, AR Mogharrebi, B Jafari, Alexandria Engineering Journal 60 (1), 1967-1979. 2021
  12. Investigating the effect of piston bowl geometry on the partially premixed dual fuel combustion engine at low load condition, H Khatamnejad, B Jafari, DD Ganji, The European Physical Journal Plus 134 (12), 587. 2019
  13. An Experimental Investigation of the Effects of Diesel Fuel Injection Characteristics in a Heavy-Duty Direct Injection (HDDI) Diesel Engine, B Jafari, M Seddiq, Gas Processing Journal 7 (1), 53-64, 2019
  14. Simulation of dual fuel combustion of direct injection engine with variable natural gas premixed ratio, B Jafari, H Khatamnejad, MH Shahavi, D Domeyri Ganji, International Journal of Engineering 32 (9), 1327-1336. 2019
  15. Effect of nanoparticle shape factor and snowflake crystal structure on discharging acceleration LHTESS containing (Al2O3‐GO) HNEPCM, K Hosseinzadeh, M Alizadeh, MH Alipour, B Jafari, DD Ganji, Journal of Molecular Liquids 289, 111140. 2019
  16. Nonlinear thermal radiation and chemical reaction effects on Maxwell fluid flow with convectively heated plate in a porous medium, K Hosseinzadeh, M Gholinia, B Jafari, A Ghanbarpour, H Olfian, DD Ganji, Heat Transfer—Asian Research 48 (2), 744-759. 2019
  17. Modeling of a single cell micro proton exchange membrane fuel cell by a new hybrid neural network method, M Mehrpooya, B Ghorbani, B Jafari, M Aghbashlo, M Pouriman, Thermal Science and Engineering Progress 7, 8-19. 2018
  18. Nonlinear thermal radiation effect on magneto Casson nanofluid flow with Joule heating effect over an inclined porous stretching sheet, SS Ghadikolaei, K Hosseinzadeh, DD Ganji, B Jafari, Case studies in thermal engineering 12, 176-187. 2018
  19. Experimental and numerical investigation of the effect of exhaust gas recirculation on performance and emissions of a dual fuel (diesel–gas) engine, B Jafari, DD Ganji, M Mirsalim, Australian Journal of Basic and Applied Sciences 7 (7), 668-678. 2013
  20. Numerical investigation in the effect of number of nozzle hole on performance and emission in dual fuel engine, B Jafari, D Domiri, AUTOMOTIVE SCIENCE AND ENGINEERING, 2013
  21. Numerical Investigation on the Spray Characteristics and Combustion Process in a DI Diesel Engine at Reduced Temperature Combustion Condition, H Khatamnezhad, S Khalilarya, S Jafarmadar, B Jafari, G Javadirad, SAE Technical Paper. 2011
  22. THE EFFECT OF DIFFERENT INJECTION CONFIGURATION OF COMBUSTION AND EMISSIONS FORMATION IN A HEAVY DUTY DIESEL ENGINE, B Jafari, M Pourfallah, SM Mirsalim, GD DOMIRI, The Journal of Engine Research 5 (16), 43-51, 2009
  23. Analytical solution of nonlinear vibrating systems, N Tolou, I Khatami, B Jafari, DD Ganji, American journal of applied Sciences 5 (9), 1219-1224. 2008
  24. An approximation of the analytic solution of the Cauchy problem arising in one dimensional nonlinear thermoelasticity, A Sadighi, DD Ganji, B Jafari, Int. J. Nonlinear Sci 5, 203. 2008

Research Projects :

  1. مجری طرح انتقال فناوری و تعمیرات اساسی موتور Lycoming - طراحی و راه اندازی خط تولید و انجام تعمیرات اساسی- صنعت شهید بصیر بابل-1394
  2. ناظر طرح تعمیرات موتورهای کاترپیلار گازسوز مدل G3520C نیروگاه شرکت هسا اصفهان-1395
  3. مجری طرح پژوهشی با عنوان "امکان سنجی فنی و اقتصادی دوگانه سوز نمودن لکوموتیوها با سوخت دیزل و گاز طبیعی مایع" - کارفرما شرکت صنعتی و بازرگانی صنام-1398
  4. مجری طرح پژوهشی با عنوان "دوگانه سوز نمودن یک دستگاه کامیون با سوخت دیزل و گاز طبیعی فشرده" کارفرما شرکت صنعتی و بازرگانی صنام-1398
  5. مجری طرح پژوهشی با عنوان "بررسی، مقایسه، انتخاب و طراحی سیکل های ترمودینامیکی برای سیستم های تهویه مطبوع دریایی" پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال 1402 طرح های پژوهشی: